Svendborg Tekniske Gymnasium står i weekenden bag en stor robotkonkurrence hvor sydfynske skoleelever og gymnasieelever fra hele landet skal dyste i forskellige discipliner med hjemmebyggede robotter.
I knap to måneder har deltagerne bygget på deres robotter og i forbindelse med konkurrencen, hvor robotterne skal køre om kap og grave efter metalgenstande, så bliver deltagerne også bedømt på selve udviklingsarbejdet.
- Vi har en pit-stand omkring holdene, hvor de skal præsentere deres robot og de overvejelser, de har gjort i forbindelse med bygningen af robotterne og der har vi professionelle dommere, der kommer og kigger på, hvad eleverne har lavet, siger lektor på Svendborg Tekniske Gymnasium og tovholder på projektet, Rasmus Andersen.
Målet med konkurrencen er at øge de unges interesse for robotteknologi og hele robotbranchen, hvor der er stor mangel på kvalificeret arbejdskraft.
Konkurrencen finder sted lørdag og søndag i de tidligere AMU-haller på Ryttervej i Svendborg.
Diablo Update - Stor robotkonkurrence i weekenden skal skærpe de unges interesse for robotteknologi video phone beyonce mp3 | |
| 1 Likes | 1 Dislikes |
| 14 views views | 362 followers |
| People & Blogs | Upload TimePublished on 27 Oct 2017 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét